Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας 2018

Καλωσήρθατε στη σελίδα του 2ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου 2018 Δήμου Μονεμβασίας.
7-13 Ιουλίου 2018.

Επιλέξτε από τα παρακάτω:

  1. Προκήρυξη Φεστιβάλ Θεάτρου

  2. Αίτηση Συμμετοχής

  3. Επιτροπή Φεστιβάλ

  4. Ανακοίνωση Επιτροπής Επιλογής Παραστάσεων

  5. Στοιχεία Επικοινωνίας


1. Προκήρυξη

Κατεβάστε από εδώ την προκήρυξη!

2. Αίτηση Συμμετοχής

Κατεβάστε από εδώ την αίτηση συμμετοχής!

3. Οργανωτική Επιτροπή Φεστιβάλ

Πρόεδρος: Παναγιώτα Αλειφέρη, εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου Μονεμβασίας

Μέλη: 1 Ιωάννης Κολλιάκος, Εντεταλμένος Δ.Σ. για θέματα Παιδείας & Αθλητισμού

2 Παρασκευή Κότσαλη, προγραμματίστρια, γραμματέας "Προοδευτικού Συλλόγου Μολάων"

3 Ολυμπία Λαμπούση, εκπαιδευτικός, υπεύθυνη "Θεατρικού Εργαστηρίου Νέων Δήμου Μονεμβασίας"

4 Γιάννης Μουτσατσός, πολιτικός μηχανικός, πρόεδρος Θεατρικού Σωματείου "Αιθεροβάμονες"

5 Αντώνης Μπόζης, εκπαιδευτικός, μέλος "Θεατρικού Εργαστηρίου Νέων Δήμου Μονεμβασίας"

6 Μαρία Πιτσή, μέλος θεατρικής ομάδας "Ιάσθε Θεάτρω"

7 Ειρήνη Πούλου, γραμματέας "Φιλανθρωπικού Συλλόγου Κυριών και Δεσποινίδων Μολάων"

8 Παναγιώτα Σκάγκου, αρχαιολόγος, αντιπρόεδρος συλλόγου "Πολιτιστικές Διαδρομές" - Κινηματογραφικής Λέσχης Μονεμβασίας

9 Παναγιώτης Στιβακτάς, εκπαιδευτικός, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, μέλος Καλλιτεχνικού Πολιτιστικού Συλλόγου "Τέχνῃ Χρῶ"

4. Ανακοίνωση Επιτροπής Επιλογής Παραστάσεων

Είναι μεγάλη χαρά και τιμή για εμάς η ανταπόκρισή σας στο κάλεσμά μας για συμμετοχή στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας, που φέτος κάνει το δεύτερό του βήμα. Ένα βήμα πιο σίγουρο και σταθερό από το πρώτο, κατά κύριο λόγο χάρις στην υψηλή ποιότητα των προτάσεων που υπεβλήθησαν. Αυτό μας δημιούργησε το πρόβλημα -ευχάριστο μεν, αλλά πάντα πρόβλημα- μιας δύσκολης επιλογής.
Βασικό μας κριτήριο ήταν και θα είναι η από κάθε πλευρά καλλιτεχνική αρτιότητα των παραστάσεων. Και είναι γεγονός ότι πολλές από τις υποβληθείσες προτάσεις πληρούσαν αυτό το βασικό, ουσιώδες κριτήριο. Ίσως πολύ περισσότερες από όσες μπορούν να χωρέσουν στον καθορισμένο χρόνο ενός φεστιβάλ. Αυτό μας οδήγησε στο να λάβουμε υπ’ όψιν και άλλα σημαντικά κριτήρια για να γίνει η τελική διαλογή. Κριτήρια όπως η επιλογή του έργου (είναι ανάγκη να γίνουν γνωστά στο κοινό μας αξιόλογα έργα της ελληνικής και παγκόσμιας δραματουργίας) ή η γεωγραφική ευρύτητα, έτσι ώστε να έρθουμε σε επαφή με την καλλιτεχνική δημιουργία (και τους ανθρώπους της) από πολλές διαφορετικές περιοχές.
Σας ευχαριστούμε θερμά για την πληθώρα και κυρίως για την υψηλή ποιότητα των συμμετοχών σας. Σας περιμένουμε τον Ιούλιο για να φτιάξουμε και να ζήσουμε μαζί ένα συναρπαστικό φεστιβάλ και σας θεωρούμε όλους, προκριθέντες και μη, φίλους και συνοδοιπόρους στον δρόμο του Ωραίου και της Δημιουργίας. Είμαστε σίγουροι ότι πολλές από τις ομάδες που εφέτος δεν στάθηκε δυνατόν να μας έρθουν, έχουν όλες τις δυνατότητες να είναι μαζί μας του χρόνου. Το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας θα περιμένει πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις δουλειές σας. Να είστε όλοι καλά!
Κατά αλφαβητική σειρά, οι παραστάσεις που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο "2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας" είναι οι εξής:

  • 1. "Επτά επί Θήβας", του Αισχύλου, από το Θεατρικό Εργαστήρι Ένωσης Μικρασιατών Θήβας (Βοιωτία)
  • 2. "La Nonna", του Ρομπέρτο Κόσα, από τη Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης (Αρκαδία)
  • 3. "Μεταναααάστες ή Είμαστε πάρα πολλοί πάνω σ’ αυτή την @*$&$@* τη βάρκα", του Ματέι Βίζνιεκ, από τη Θεατρική Ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών «Θεατρονόμοι» (Σέρρες)
  • 4. "Ο Αρχοντοχωριάτης", του Μολιέρου, από το Δημοτικό Θέατρο Μεγαρέων (Αττική)
  • 5. "Ο Θεός της Σφαγής", της Γιασμίνα Ρεζά, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Ο Μακρυγιάννης» (Άρτα)
  • 6. "Οι Δώδεκα Ένορκοι", του Ρέτζιναλντ Ρόουζ, από τον Θεατρικό Όμιλο Ψυχικού (Αττική)
  • 7. "Ο Μανδραγόρας", του Νικολό Μακιαβιέλι, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ακράτας "Αναγέννησις" (Αχαΐα)
  • 8. "Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος", του Ιάκωβου Καμπανέλη, από τη Θεατρική Ομάδα του Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας (Κοζάνη)
  • 9. "Ο Φιάκας", του Δημοσθένη Μισιτζή, από την Κεντρική Σκηνή Θεατρικών Εργαστηρίων ''Μελίνα Μερκούρη'' Δήμου Νεάπολης Συκεών (Θεσσαλονίκη)
  • 10. "Τα Ραδίκια ανάποδα", του Γιώργου Γαλίτη, από το Θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου «Θεατροφρένεια» (Βοιωτία)
  • 11. "Το Πανηγύρι", του Δημήτρη Κεχαΐδη, από τη Θεατρική Ομάδα "Σχήμα Ογχηστός" (Αλίαρτος-Βοιωτία)

Ως αναπληρωματικές των παραπάνω συμμετοχών επιλέχθηκαν, κατά αλφαβητική σειρά, οι εξής:
1. " Αυτό είναι το πρόβλημά σου", του Χάρολντ Πίντερ, από την «Αυτοσχέδια Σκηνή Καλαμάτας» (Μεσσηνία)
2. "Εσκοριάλ", του Μισέλ ντε Γκελντερόντ, από το Θεατρικό Εργαστήρι Παγκυπρίου Λυκείου Λάρνακας (Κύπρος)
3. "Ο Επιθεωρητής", του Νικολάι Γκόγκολ, από τη Θεατρική Ερασιτεχνική Σκηνή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών (Σέρρες)
4. "Το Σακάκι που βελάζει", του Στάνισλαβ Στρατίεβ, από τη Θεατρική Ομάδα "Πρόβα" / Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Μεσολογγίου (Αιτωλοακαρνανία)
5. "Φουσκοθαλασσιές", του Δημήτρη Μπόγρη, από τη Θεατρική Ομάδα Δήμου Ιλίου (Αττική)
Τα Μέλη της Επιτροπής
Βασίλης Κατσικονούρης, θεατρικός συγγραφέας - εκπαιδευτικός
Κωνσταντίνος Πραχάλης, εκπαιδευτικός
Τζανέτος Κομηνέας, σκηνοθέτης
Ολυμπία Λαμπούση, εκπαιδευτικός - υπεύθυνη "Θεατρικού Εργαστηρίου Νέων Δήμου Μονεμβασίας"

5. Στοιχεία Επικοινωνίας

Email: festivaltheatrou@nomikomonemvasias.gr

Facebook Stream

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
2ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δ. Μονεμβασίας.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη (θεατρική ομάδα Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας "Η Μικρά Ασία")

Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Το Πανηγύρι" του Δημήτρη Κεχαΐδη (Θεατρικός και Πολιτιστικός Σύλλογος «Σχήμα Ογχηστός» Αλιάρτου Βοιωτίας)

Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Ο Μανδραγόρας" του Νικολό Μακιαβιέλι (θεατρική ομάδα πολιτιστικού συλλόγου Ακράτας «Αναγέννησις»)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Απονέμεται στον Κωνσταντίνο Ιωαννίδη, για την παράσταση "Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας "Η Μικρά Ασία").

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΙΚΩΝ: Απονέμεται στη Βενετία Νάση, για την παράσταση "Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας "Η Μικρά Ασία").

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ: Απονέμεται στη Μαγδαληνή Σίγα, για την παράσταση "Ο Φιάκας" του Δημοσθένη Μισιτζή (Θεατρικά Εργαστήρια "Μελίνα Μερκούρη" Δήμου Νεάπολης Συκεών).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στον Μάκη Δαβιδόπουλο, για τον ρόλο του Δημήτριου στην παράσταση "Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος" του Ιάκωβου Καμπανέλλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας "Η Μικρά Ασία").

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στην Κατερίνα Γεωργούλα, για τον ρόλο της Ανυούλα στην παράσταση "La Nonna" του Ρομπέρτο Κόσα (Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ: Απονέμεται στη θεατρική ομάδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άρτας "Ο Μακρυγιάννης", για την παράσταση "Ο Θεός της Σφαγής" της Γιασμίνα Ρεζά - Ποσοστό επί των ψηφισάντων: 19%. Ακολουθούν «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» με 14% και «Οι 12 Ένορκοι» επίσης με 14%!)

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
· Στον Κώστα Γρούμπα για τον ρόλο του Μισέλ στην παράσταση "Ο Θεός της Σφαγής" της Γιασμίνα Ρεζά (Πολιτιστικός Σύλλογος Άρτας "Ο Μακρυγιάννης")

· Στον Δημήτριο Βλάχο για τον ρόλο του Μάκη στην παράσταση "Τα Ραδίκια ανάποδα" του Γιώργου Γαλίτη (Θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου "Θεατροφρένεια")

· Στη Στέλλα Γιαλετζή για τον ρόλο της Ευανθίας στην παράσταση "Ο Φιάκας" του Δημοσθένη Μισιτζή (Θεατρικά Εργαστήρια "Μελίνα Μερκούρη" Δήμου Νεάπολης Συκεών)

· ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ "Για τη φρέσκια και ζωντανή σκηνική απόδοση έργου με ιδιαίτερα επίκαιρη θεματική" απονέμεται στην Θεατρική Ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών «Θεατρονόμοι» για την παράσταση "Μεταναααάστες ή Είμαστε πάρα πολλοί πάνω σ’ αυτή την @*$&$@* τη βάρκα" του Ματέι Βίζνιεκ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Παπανίκου

· ΕΠΑΙΝΟΣ "Πρωτότυπης Μουσικής Επένδυσης με ζωντανή απόδοση επί σκηνής" απονέμεται στον Βασίλη Ρίζο και τους μουσικούς Γιώργο Γελέκα και Χρήστο Γελέκα για την παράσταση "Επτά επί Θήβας" του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Ντίνας Αβαγιανού

· ΕΠΑΙΝΟΣ "Μουσικής Επιμέλειας Παράστασης" απονέμεται στον Θανάση Αντωνίου για την παράσταση "Το Πανηγύρι" του Δημήτρη Κεχαΐδη, σε σκηνοθεσία του ιδίου
...

View on Facebook

Δείτε αποσπάσματα απο την Τελετή Λήξης του 2ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας στον παρακάτω σύνδεσμο: www.youtube.com/watch?v=SKEvo02tlv4 ...

View on Facebook

4 days ago

Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας

Φωτογραφίες από τις παραστάσεις "Τα Ραδίκια ανάποδα" του Γιώργου Γαλίτη και "Ο Θεός της Σφαγής" της Γιασμίνα Ρεζά ...

View on Facebook

Τι συμβαίνει όταν δύο ζευγάρια σοβαρών και καλλιεργημένων γονέων συναντιούνται για να λύσουν μια παρεξήγηση ανάμεσα στα παιδιά τους; Ποιο είναι το όριο ανάμεσα στην ενηλικίωση και την παιδικότητα; Σε τι ωφελεί η Τέχνη αν δεν βελτιώνει τον άνθρωπο και δεν τον κάνει ν' αναζητεί την τελειότητά του, παρά τον μεταμορφώνει σε όργανο ματαιοδοξίας και ατομοκεντρισμού;

Την Παρασκευή 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου είχαμε την τύχη και την ευκαιρία να προβληματιστούμε και να ''ψαχτούμε'' μέσα μας σχετικά με αυτά τα ερωτήματα, παρακολουθώντας στο κατάμεστο θεατράκι του Λυκείου Μολάων τη μαύρη κωμωδία της Γαλλίδας συγγραφέα Γ. Ρεζά ''Ο Θεός της Σφαγής'', από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Άρτας ''Ο Μακρυγιάννης'' σε σκηνοθεσία Ζωής Μπαρτζώκα. Πρόκειται για ένα κωμικοτραγικό πολυβραβευμένο έργο, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006 γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία και από τότε παίζεται ανελλιπώς σε περισσότερες από 35 χώρες ανά τον κόσμο. Το 2011 μάλιστα έγινε ταινία, σε σκηνοθεσία Ρόμαν Πολάνσκι και με δύο υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα.

Τα τέσσερα πρόσωπα του έργου είναι τέσσερις διαφορετικοί, αλλά συνηθισμένοι χαρακτήρες (άνθρωποι της διπλανής πόρτας): ο Μισέλ, ένας μικρομεσαίος έμπορος, η Βερονίκ Ουλιέ, ακτιβίστρια και φιλότεχνη (είναι ο μπαμπάς και η μαμά του εντεκάχρονου Μπρούνο αυτοί), ο Αλαίν, μεγαλοδικηγόρος, και η Ανέτ Ρέιγ, αυτόνομη και γυναίκα καριέρας (ο μπαμπάς και η μαμά του έτερου εντεκάχρονου, του Φερντινάν). Μια μέρα ο Φερντινάν χτύπησε στο πρόσωπο τον Μπρούνο με ραβδί και του έσπασε δύο δόντια! Την επομένη οι γονείς των δυο αγοριών συναντώνται σ' ένα αστικό σαλόνι για να επιλύσουν ειρηνικά τον καυγά των παιδιών τους. Οι πρώτες σκηνές δίδουν όλη την ατμόσφαιρα της ανίας και της διεκπεραιωτικής διάθεσης των δύο ζευγαριών. Γαστριμαργικές συζητήσεις, ανταλλαγή επιφανειακών φιλοφρονήσεων και διάλογος για την Τέχνη καλύπτουν την αμηχανία της πρώτης γνωριμίας και προοικονομούν την ανατροπή του κλίματος που θα ακοπουθήσει. Ιδιαίτερα εύστοχη εκ μέρους της συγγραφέα είναι, στο σημείο αυτό, η αναφορά στον Φράνσις Μπέικον (πίνακας του οποίου κοσμεί το σαλόνι της Βερονίκ), του ζωγράφου που απεικόνισε την αποκρουστική διάσταση της ανθρώπινης μορφής και που δήλωνε ότι "Το γεγονός πως είμαστε από κρέας μάς κάνει εν δυνάμει σφαχτάρια". Την ίδια ακριβώς πλευρά, τη σκοτεινή αυτή "δυνατότητα" αναδεικνύει αριστοτεχνικά με την πένα της και η Γιασμίνα Ρεζά: ο καθένας μας μπορεί να αποδειχτεί ένα ευάλωτο θύμα αλλά και ένας ανηλεής θύτης, ο καθένας μπορεί να "σφαχτεί" αλλά και να "σφάξει" -ανεξαρτήτως εάν αυτό το κάνει με μαχαίρι ή με... βαμβάκι, με το ραβδί ή "με το γάντι".

Έτσι, το αστικό, "πολιτισμένο" σαλόνι εξελίσσεται σύντομα σε πεδίο μάχης. Οι τέσσερις ενήλικες αποκαλύπτουν τις ρωγμές τους, χάνουν τον έλεγχο, οι γυναίκες αγανακτούν έναντι των φαλλοκρατικών πεποιθήσεων των ανδρών, οι άνδρες εξεγείρονται ενάντια στην καταπίεσή τους από τις συζυγικές και οικογενειακές απαιτήσεις, όλοι εναντίον όλων! Η διάθεση αλληλοεξόντωσης διαφαίνεται μέσα από την απελευθέρωση βίαιων ορμέμφυτων που ευνοεί η υπερκατανάλωση αλκοόλ, που λειτουργεί ως αποσυμπιεστής καλά κρυμμένων μυστικών και ως καταλύτης στην αποκάλυψη του βαθύτερου εαυτού. Οι κωμικές σκηνές αλληλοεξευτελισμού παρουσιάζουν πικρά την τραγικότητα των ανθρώπινων σχέσεων, την ευθυνοφοβία, την αδυναμία ειλικρινούς και ουσιαστικής επικοινωνίας και την απάνθρωπη ενήλικη σκληρότητα, τον σπαραγμό αυτόν όπου ο Θεός της Σφαγής είναι πανίσχυρος και πανταχού παρών!

Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί από την Άρτα κατάφεραν με τις δυνατές ερμηνείες τους να σταθούν επάξια απέναντι σε αυτό το ιδιαίτερα, ομολογουμένως, απαιτητικό θεατρικό εγχείρημα και ν' αποδώσουν κατά τρόπο άριστο και ακριβή τους τέσσερις χαρακτήρες αγγίζοντας ευαίσθητες χορδές των θεατών. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η συγκεκριμένη παράσταση κέρδισε το Βραβείο Κοινού. Τους ευχαριστούμε θερμά κι ελπίζουμε να τους απολαύσουμε ξανά στο επόμενο θεατρικό μας ραντεβού. Καλή αντάμωση!

Βίβιαν Μπίλια, Φιλόλογος
...

View on Facebook