Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας 2021

Με συνείδηση της βαθιάς ανάγκης να αποκαταστή-σουμε τη σχέση όλων μας με την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία αλλά και με πλήρη σεβασμό στις υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν, το Νομικό Πρόσωπο Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου Μονεμβασίας και το Δημοτικό Θεατρικό Εργαστήρι Νέων διοργανώνουν το “5ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας”.

Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί κατά το διάστημα 20 έως 26 Αυγούστου 2021 στους Μολάους, έδρα του Δήμου Μονεμβασίας, και οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο υπαίθριο αμφιθέατρο του λυκείου της πόλης με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα που οι αρμόδιες αρχές θα προβλέψουν και που η περσινή επιτυχημένη εμπειρία διοργάνωσης του θεσμού μάς έχει υποδείξει.

Η διοργάνωση έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και απευθύνεται σε ερασιτεχνικά θεατρικά σχήματα από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο Ελληνισμό. Προκριματική επιτροπή θα επιλέξει τις θεατρικές ομάδες οι οποίες θα διαγωνιστούν στην τελική φάση και, καθώς κάποιες ημέρες της διοργάνωσης δύναται να πραγματοποιηθούν δύο παραστάσεις, ο αριθμός των ομάδων που θα επιλεγούν θα εξαρτηθεί και από τη χρονική τους διάρκεια.

Κριτική επιτροπή αποτελούμενη από ανθρώπους του θεάτρου και των γραμμάτων θα απονείμει τιμητικά βραβεία πρώτης, δεύτερης και τρίτης καλύτερης παράστα-σης, σκηνοθεσίας, σκηνικών, κοστουμιών, καλύτερου Α΄ ανδρικού και γυναικείου ρόλου και καλύτερου Β΄ ανδρικού και γυναικείου ρόλου. Βραβείο θα δώσει και το κοινό που θα παρακολουθήσει όλες τις παραστάσεις του φεστιβάλ.

Δείτε εδώ την προκήρυξη και την αίτηση συμμετοχής
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 5ου
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ (αρχείο doc για ψηφιακή επεξεργασία)

1 month ago

Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας
Φωτογραφία εξωφύλλου του χρήστη Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας See MoreSee Less
View on Facebook
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΕπιτροπής Επιλογής ΠαραστάσεωνΨηλή η ποιότητα των προτάσεων, δύσκολη η επιλογή. Πέρα από το να επεκτείνουμε, σε σχέση με ό,τι είχαμε αρχικά προγραμματίσει, τη διάρκεια της φετινής διοργάνωσης κατά μία ημέρα, δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο για να έχουμε, όπως θα θέλαμε, όλες τις ομάδες κοντά μας! Προχωρήσαμε στην απαραίτητη επιλογή με βασικό κριτήριο την από κάθε άποψη καλλιτεχνική αρτιότητα των παραστάσεων και συγχαίροντας θερμά όλους τους συμμετέχοντες στην αρχική φάση για το δημιουργικό τους έργο ανακοινώνουμε τις παραστάσεις που επιλέχθηκαν για το φετινό καλοκαίρι.Σας περιμένουμε όλους, προκριθέντες και μη, τον Αύγουστο, για να φτιάξουμε και να ζήσουμε μαζί ένα συναρπαστικό φεστιβάλ. Είμαστε σίγουροι ότι πολλές από τις ομάδες που φέτος δεν στάθηκε δυνατόν να μας έρθουν, έχουν όλες τις δυνατότητες να είναι μαζί μας του χρόνου. Το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας θα περιμένει πάντοτε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις δουλειές σας.Κατά αλφαβητική σειρά, οι παραστάσεις που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο 5ο Φεστιβάλ μας είναι οι εξής:1. "Αίμων", διασκευή της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή, από τη θεατρική ομάδα "ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ" (Πάτρα)2. "Αύγουστος", του Τρέισι Λετς, από τη Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου (Κρήτη) 3. "Γαμήλιο εμβατήριο", του Άγγελου Τερζάκη, από τη θεατρική ομάδα εκπαιδευτικών "Η Αυλαία" (Ναύπακτος)4. "Γέρμα", του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, από το Κορινθιακό Θέατρο "Βασίλης Ρώτας" (Κόρινθος) 5. "Γυναικών Ιστορίες", των Σάκη Σερέφα & Βασίλη Κατσικονούρη, από τη θεατρική ομάδα του Φιλοπροόδου Ομίλου Καρδαμύλων (Χίος)6. "Εδεσσαίοι έτοιμοι για όλα", της Σοφίας Πετρίδου, από το "Εδεσσαϊκό Θέατρο" (Έδεσσα)7. "Η Ψεύτρα", του Ζαν Κοκτώ, και "Ο Κλέφτης", του Φρανκ Τόμπκινς, από τη θεατρική ομάδα Νοτιοανατολικής Πυλίας "Οδύσσεια" (Λογγά Μεσσηνίας)8. "Μετασεισμική Ακολουθία ή Πώς την κάνουν οι Κινέζοι", του Γιάννη Γαλανόπουλου, από την Ομάδα Θεάτρου Άνω Λιοσίων "Υπερφωτισμένοι" (Αττική)9. "Το ακορντεόν χωρίς ήχο", του Ραμίρο Ραμίρεζ, από το Θεατρικό Εργαστήρι του Παγκυπρίου Λυκείου Λάρνακας (Κύπρος) 10. "Το άσμα του γιοφυριού", διασκευή Μιχάλη Πιερή στηριγμένη στις παραλλαγές του δημοτικού τραγουδιού "Το Γιοφύρι της Άρτας", από το Θεατρικό Εργαστήρι Πανεπιστημίου Κύπρου (Κύπρος)11. "Φόνος στην οδό Λουρσίν", του Ευγένιου Λαμπίς, από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας (Πτολεμαΐδα)Τα Μέλη της ΕπιτροπήςΤζανέτος Κομηνέας, σκηνοθέτηςΟλυμπία Λαμπούση, εκπαιδευτικός, καλλιτεχνική διευθύντρια Π.Φ.Ε.Θ. Δ. Μον/σίαςΠάρης Λεόντιος, ηθοποιόςΚωνσταντίνος Πραχάλης, εκπαιδευτικός See MoreSee Less
View on Facebook
Απαγορευμένο, παραγκωνισμένο, ενοχοποιημένο κάποτε στις μέρες μας μα πάντα αθεράπευτα ερωτευμένο με τη ζωή και τη δημιουργία, το ερασιτεχνικό θέατρο φώναξε ένα δυνατό "παρών" στο κάλεσμα του 5ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ μας. Πλήθος θεατρικών ομάδων από κάθε γωνιά της Ελλάδας και της Κύπρου δήλωσε συμμετοχή σε αυτή τη γιορτή που επιμένει πεισματικά να παραμείνει ζωντανή. Είναι άνθρωποι που στις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε δούλεψαν και δουλεύουν με κάθε δυνατό τρόπο… Διαδικτυακά εξ αποστάσεως, σε ανοιχτούς χώρους δια ζώσης, ακόμα και σε ταράτσες σπιτιών, για να σκορπίσουν "ήχο και φως" στη βουβή και γκρίζα πραγματικότητα της εποχής…Η προσπάθειά τους συγκινητική και αξιέπαινη. Σε λίγες μέρες η Επιτροπή Επιλογής Παραστάσεων θα ανακοινώσει τις ομάδες που θα παρουσιάσουν το έργο τους στο κοινό τού "5ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας". Ανεξάρτητα από την επιλογή αυτή, απευθύνουμε ένα μεγάλο από καρδιάς "ευχαριστώ" στα μέλη όλων των θεατρικών ομάδων που μας τίμησαν με τη συμμετοχή τους. See MoreSee Less
View on Facebook
View on Facebook
Ήρθα και πάλι εδώ, στο Φεστιβάλ Θεάτρου Μονεμβασίας, σαν απλός θεατής, να ξανανιώσω τη συγκίνηση αυτής της μυσταγωγίας. Και έγινα μάρτυρας μιας ωραίας καλλιτεχνικής πράξης που «άνοιξε» την τέταρτη διοργάνωση. Η Τελετή Έναρξης αυτή τη φορά ήταν ένα ολοκληρωμένο θεατρικό έργο σύντομης διάρκειας, που με αρχή-μέση-τέλος και εσωτερική ενότητα έθετε με στοχαστικά ευτράπελη διάθεση το επίκαιρο δραματικό πρόβλημα της πανδημίας. Μία κανονική παράσταση που ικανοποιούσε όλες τις προδιαγραφές μιας Τελετής Έναρξης!Το κείμενο μας θύμισε ότι η ευαισθησία, η αισθαντικότητα και η φαντασία, το όνειρο και η πνευματική ποιότητα, ό,τι δηλαδή δίνει η τέχνη, είναι ισχυρά εργαλεία ζωής και ζωτικότητας, υγείας και σθένους. Η παράσταση επιδίωκε το αβίαστο γέλιο χωρίς έκπτωση σε επίπεδο αισθητικής της κριτικής των κακώς κειμένων και των πανικών της κοινωνικής συμπεριφοράς. Το θέατρο πρέπει να «ανοίγει» και το μυαλό και την ψυχή, να «παιδεύει», με την έγνοια της ωριμότητας και της αισιόδοξης προοπτικής, και, κυρίως, να παρασκευάζει ανατροπές, καταλύσεις συνηθειών, εθισμών και σταθεροτήτων χαράζοντας νέους δρόμους στη θέαση και βίωση του κόσμου.Ο Νίκος Σταθόπουλος επέλεξε μέσα από το κείμενό του να μιλήσει για τη θεραπευτική διάσταση της τέχνης. Με ευφυή, χιουμοριστικό και τρυφερό λόγο μάς ωθεί στην ανάγκη της μουσικής εμπειρίας ως φαρμάκου σε κάθε είδους α-σθένεια. Το μήνυμα έφτασε στα μάτια και τα αυτιά κάθε θεατή δυνατό, άμεσο κι ελπιδοφόρο, σαν χρέος ζωής και δημιουργίας… Λόγος με λιτότητα και τρυφεράδα, μουσική εμπνευσμένη, ηθοποιοί υπέροχοι!! Ήταν εκεί από την αρχή ως το τέλος, ήταν εκεί στο μεταξύ τους, σε εμάς, στο Θέατρο ως ιδέα και ως ανάγκη ουσιαστική, καταλυτική και θεραπευτική! Μπράβο! Πάλι και πάλι…Αιμιλία Παπαδάκου, Ηθοποιός- φιλόλογος See MoreSee Less
View on Facebook
"Θ’ αντέξουμε και θα πούμε κι ένα τραγούδι" – Δείτε εδώ τη φετινή τελετή έναρξης:www.youtube.com/watch?v=WuZwhm15pF0 See MoreSee Less
View on Facebook
Όσοι παρευρεθήκαμε στο κλείσιμο της αυλαίας για το 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια υπέροχη παράσταση από το Θεατρικό Εργαστήρι Νέων του Δήμου Μονεμβασίας, την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή.Ο μεγάλος τραγικός ποιητής, κατασταλαγμένος και ώριμος όχι μόνο ως καλλιτέχνης αλλά και ως άνθρωπος, χάρισε στην ανθρωπότητα ένα έργο απαράμιλλης σοφίας και υποδειγματικής δραματικής αρχιτεκτονικής. Η ηρωίδα, αιχμάλωτη της μητέρας της και του εραστή της μητέρας της, δολοφόνων του πατέρα της Αγαμέμνονα, παλεύει μόνη για δικαίωση καθώς η αδερφή της Χρυσόθεμη, λιγότερο δυναμική και αποφασιστική, αποφεύγει να «σηκώσει ανάστημα». Η Ηλέκτρα επιθυμεί εκδίκηση, περιφέρεται ανήσυχη στο παλάτι και επικαλείται τις θεϊκές δυνάμεις ως αρωγούς στην αποκατάσταση της δικαιοσύνης και την τιμωρία των ανίερων δραστών. Μόνη της ελπίδα ο αδερφός της Ορέστης, τον οποίο είχε φυγαδεύσει προκειμένου να τον σώσει από τη φονική «λαίλαπα» του Αίγισθου και της Κλυταιμνήστρας. Η ίδια δεν μπορεί να αποδεχθεί τα μιαρά τετελεσμένα και να συνεχίσει τη ζωή της. Έχει σταματήσει τον χρόνο, αδυνατεί να συμβιβαστεί με το έλλειμμα της ζωής, αισθάνεται βαθειά απέχθεια και αποφασίζει απολύτως συνειδητά την ανταπόδοση, έστω κι αν απέναντί της, ως μισητός εχθρός, στέκεται η ίδια της η μητέρα. Τελικά, κι ενώ φαίνεται ότι όλα έχουν χαθεί, μετά από ανατροπές και απρόσμενες εξελίξεις ο Ορέστης επιστρέφει έχοντας μεθοδεύσει έξυπνα την πρόσβασή του στο παλάτι, αναγνωρίζεται από την δύστυχη Ηλέκτρα και φονεύει την μητέρα του και τον Αίγισθο απονέμοντας δικαιοσύνη και αποκαθιστώντας την ηθική τάξη.Τα παιδιά από το Θεατρικό Εργαστήρι Νέων του Δήμου Μονεμβασίας στάθηκαν απόλυτα στο «ύψος» μια τέτοιας πρόκλησης και μας προσέφεραν ένα θέαμα υποβλητικό. Η σκηνοθεσία από τη χαρισματική Ολυμπία Λαμπούση και η δημιουργική της μετάφραση συνέβαλαν καταλυτικά στο αποτέλεσμα που όλοι χαρήκαμε και θαυμάσαμε. Λόγος ρέων, γεμάτος μελωδία και μουσικότητα, που διασώζει την ποιητικότητα του πρωτότυπου χωρίς να μειώνει καθόλου τη θεατρικότητα της δραματικής ανάπτυξης, η συγκεκριμένη μετάφραση είναι προφανές ότι εκκινεί από τη σκοπιμότητα της θεατρικής αναπαράστασης και όχι από έναν «σύγχρονο» και εν πολλοίς αυθαίρετο φιλολογισμό ποιητικίζουσας έπαρσης. Είναι εμφανής η γνώση ότι η Τραγωδία είναι «δρων λόγος», είναι η γλώσσα ως «κενό» και ως «υλικό» όπου (και με το οποίο) οικοδομείται και κινείται ο κόσμος του Τραγικού. Η άρθρωση των "ηθοποιών" και του Χορού όπως πάντα καθαρή, «διαυγής»! Δεν χάθηκε καμιά λέξη, καμιά συλλαβή, ακούσαμε τον κάθε φθόγγο και γευτήκαμε το κείμενο όπως πραγματικά του αξίζει. Άλλωστε στην Τραγωδία βαρύνουσα αξία έχει η γλώσσα και η χρήση της.Πρόκειται για μια ακόμη άρτια παράσταση, σε συνέχεια πολλών άλλων του παρελθόντος που έχουν χαραχτεί βαθιά στη μνήμη μας. Το Θεατρικό Εργαστήρι Νέων έχει παρουσιάσει Γκόγκολ («Παντρολογήματα»), Αριστοφάνη («Όρνιθες», «Πλούτο», «Βατράχους»), Ευριπίδη («Τρωάδες», «Κύκλωπα», «Άλκηστη»), Αισχύλο («Πέρσες»), Ιάκωβο Καμπανέλη («Το μεγάλο μας τσίρκο»), Μπέρναρντ Σω («Ο Ανδροκλής και το λιοντάρι») κ.ά., αναμφίβολα αξιόλογες δουλειές. Στην «Ηλέκτρα», όπως και σε όλες τις προηγούμενες δουλειές των υπέροχων νέων μας, νιώσαμε την κατάθεση της ψυχής τους, τη λατρεία τους για το Θέατρο, την υπομονή και την επιμονή τους, την άσβεστη φλόγα που καίει διαρκώς μέσα τους για δημιουργία… Ακούραστοι και «διψασμένοι» για νέα θεατρικά βιώματα καταφέρνουν πάντα όχι απλά να ανταποκριθούν με αξιοπρέπεια σε αυτό που πρέπει, αλλά και να μας εκπλήττουν θετικά, επιβεβαιώνοντας ότι το ερασιτεχνικό θέατρο, καμιά φορά, είναι ερασιτεχνικό μόνο τύποις. Και ότι τα όρια μεταξύ ερασιτεχνικού και επαγγελματικού είναι σχετικά και προσπελάσιμα. Ευχαριστούμε από καρδιάς τα παιδιά μας και την καθηγήτριά τους για όλα όσα μας διδάσκουν.Παναγιώτης Στιβακτάς, Φιλόλογος See MoreSee Less
View on Facebook
Αποσπάσματα από την παράσταση "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή (Θεατρικό Εργαστήρι Νέων Δήμου Μονεμβασίας -εκτός συναγωνισμού, βραδιά απονομής βραβείων) See MoreSee Less
View on Facebook
Τετάρτη 26/8 έκλεισε η διαγωνιστική φάση του Φεστιβάλ με την παράσταση «Λεύτερο ζευγάρι» από την ομάδα «Θεατρική συμπαιγνία» από τα Ιωάννινα. Το κείμενο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, αν και «παλιό» (γράφτηκε στα 1983), διατηρεί τη φρέσκια ανατρεπτικότητα και την εικονοκλαστική ευστοχία της κριτικής του θρυλικού θεατρικού (αλλά και στη ζωή) ζευγαριού. Η γραφή τους, σε όλα τους τα κείμενα, έχει την πεπαιδευμένη αμεσότητα της εξεγερμένης διανόησης που επιδιώκει όχι να πλασάρει μια εύκολη εκτόνωση, αλλά να δημιουργήσει όρους κατανόησης του πραγματικού. Είναι ένα «θέατρο της εμπειρικής ανταπόκρισης», όπου όσα εκτυλίσσονται στη σκηνή ενεργοποιούν τα βιώματα του θεατή και αναμοχλεύουν τις αόριστες αισθήσεις του που τώρα παίρνουν υπόσταση και γλώσσα.Η κρίση του παραδοσιακού γάμου, η αντικειμενική απομυθοποίηση της συζυγικής πίστης, τα αδιέξοδα των «βασικών κοινοτοπιών» που θεμελιώνουν τη γαμήλια ρουτίνα των δυο κλασικών «φυλετικών μοντέλων»… Και μαζί με αυτά ο βαθύς πόνος από την εύκολη κατάρρευση μονοσήμαντων ιδιοτελών «λύσεων», η βίαιη «αποδοχή» εξελίξεων που δεν αντανακλούν βιωμένες προσωπικές ανάγκες αλλά τις φωτίζουν και ωθούν προς μια νέα συνείδηση, η σύγκρουση των «πρέπει» και των «μα γιατί;», η μιζέρια μιας αποτυχίας που και κατά το διαλυτικό της «μπουμ» παραμένει ακατανόητη και εν πολλοίς μοιραία, όπως οι συνθήκες που την προκαθόρισαν… Αιώνιο θέμα που «καίει» αλλά και κάνει τόσο κακό στην πραγματική ζωή των ανθρώπων, υποταγή και ελευθερία σαν συστατικά μιας φενάκης που γεννά απελπισία και φθορά. Η «μοίρα» της γυναίκας σε έναν ανδροκρατικό «αυτονόητο και ασφαλή παράδεισο» όπου πρέπει να συνειδητοποιήσει την απάτη και να εξοικειωθεί με μια άκρως αποσταθεροποιητική προοπτική ελευθερίας, με κατάλυση όλων των ασφαλών πλανών. Η παράσταση νευρώδης και ταχύρρυθμη, με την «σύζυγο» να δίνει τον τόνο της σαρωτικής θύελλας μέσα από εναλλαγές «μαγκιάς», αμηχανίας αλλά και λυγμών, και τον «σύζυγο» πιο ήπιο και βραδύ να μεταδίδει ένα πνεύμα στωικού «σοκ και δέος» από το οδυνηρό απρόβλεπτο των καταστάσεων. Πειστικό γλυκόπικρο χιούμορ σε μια «τρελή κωμωδία» που οργανώθηκε με καλλιτεχνικό σεβασμό στο κείμενο και παραστάθηκε με «ψαγμένο» κέφι. Από τις παραστάσεις που το ολιγομελές των ηρώων της αναδεικνύει τις δυνατότητες του ερασιτεχνικού θεάτρου. Ευχαριστούμε τα Ιωάννινα για το δημιουργικά διασκεδαστικό κλείσιμο του διαγωνιστικού χρόνου!Νίκος Σταθόπουλος, Φιλόλογος – συγγραφέας See MoreSee Less
View on Facebook
Αποσπάσματα από την παράσταση "Λέυτερο Ζευγάρι", των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε (Ομάδα θεατρική Συμπαιγνία – Ιωάννινα) See MoreSee Less
View on Facebook
Η «Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου» επέλεξε την τόλμη της θεατρικής μετασκευής ενός ιδιαίτερου νεοελληνικού μυθιστορήματος, της «Κερένιας Κούκλας» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου. Το κείμενο, εγγραφόμενο στο κλίμα του Συμβολισμού, πραγματεύεται τη μοίρα ενός ιδιότυπου «ερωτικού τριγώνου» στην Αθήνα των αρχών του 20ου αιώνα: σε ένα νιόπαντρο ζευγάρι, η νεαρή γυναίκα μαραζώνει θανατερά από καλπάζουσα αναιμία και η 17χρονη κοπέλα που καλούν σαν υπηρέτρια και «αποκλειστική» ερωτεύεται τον σύζυγο από τον οποίο μένει και έγκυος.Ωστόσο ο Χρηστομάνος δεν εξαντλεί τον οίστρο του στο τυπικόν του σκανδαλώδους ειδυλλίου, αλλά κάνει άρρητες εμβαθύνσεις που συνάπτονται με το συλλογικό και ατομικό ασυνείδητο, με τη σκοτεινή δικαιοσύνη του ερωτικού πάθους και με τους πολιτισμικούς και ανθρωπολογικούς συμβολισμούς που εμπεριέχονται στα στοιχεία του δράματος. Εστέτ θαυμαστής του «λαϊκού κόσμου», αρέσκεται να «μελετά» συνθήκες τού είναι του ελκόμενος από τις έννοιες του «σκοτεινού», του «ανορθολογικού», του «αρχέγονου» και του «άμεσου». Η παράσταση που απολαύσαμε την Τρίτη 25 Αυγούστου «διαβάζει» το πεζό κείμενο υπό την απλή γοητευτική φιλοσοφία της Μοίρας, η οποία εμπλέκει τους ανθρώπους σε απρόβλεπτα επεισόδια: ο έρωτας είναι πάθος ακατανίκητο που όταν εκραγεί σαρώνει κάθε τάξη και σύνεση και γαλήνη, αλλά είναι και δέσμιος των περιορισμών της ιστορίας και της πολιτιστικής στάθμης της κοινωνικής συνείδησης.Η έμφαση, στην παράσταση, δεν δίνεται στην εκρηκτικότητα της αποπλάνησης και της επιθυμίας αλλά στην «τιμωρία» που θα λάβει ο «παραβάτης» της ηθικής τάξης, και αυτή η «τιμωρία» αναπλάθεται σκηνικά με εντυπωσιακούς όρους άμεσης παρέμβασης της Μοίρας και εφιαλτικών δράσεων ενός εκδικητικού φαντάσματος, ενώ στην τελική πράξη της συμφοράς ο άντρας (που εν τω μεταξύ «σπίτωσε» και μετά παντρεύτηκε τη 17χρονη Λιόλια) σκοτώνεται σε καυγά από φίλο του αντίζηλο. Σαν να λειτουργεί μία «θεία δίκη»! Ο Χρηστομάνος θέτει το λεπτό ζήτημα των ενοχών και, παράλληλα, της «πρωτόγονης» κοινωνικής ηθικής, ανακινώντας το ζήτημα των δυνατοτήτων της κοινωνίας εκείνη τη στιγμή να καταλάβει το περίπλοκο της ερωτικής επιθυμίας και να εκθρέψει μια βιοσοφία επιείκειας και εμβάθυνσης σε σχέση με τις «παρεκτροπές».Η παράσταση αποδίδει εντατικά το ζοφερό κλίμα των «άρρωστων σχέσεων» και της μεταφυσικής που σκοτεινιάζει τη ζωή, και σε αυτό βοηθούν τόσο οι ερμηνείες όσο και τα επί σκηνής τραγούδια που δίνουν στο γενικό θέαμα κάτι σαν ηχόχρωμα λαϊκής όπερας. Είναι μια έντιμη και συνεπής προσπάθεια να περάσει στο μεγάλο κοινό ένας πεζογραφικός λόγος που πέραν της σωστής χρήσης της δημοτικής (σε μια περίοδο όξυνσης του γλωσσικού) βασίζεται σε μια πλούσια εικονογραφία, τόσο εξωτερική όσο και εσωτερική. Στο φιλόξενο θεατράκι των Μολάων ζήσαμε τις σκληρές όψεις της τραγωδίας του Νίκου, της Βιργινίας και της Λιόλιας που πλήρωσαν με το αίμα της νιότης και της ελπίδας τους την τυφλή βία του έρωτα και την άπονη δικαιοσύνη του ανθρώπινου πεπερασμένου.Νίκος Σταθόπουλος, Φιλόλογος – συγγραφέας See MoreSee Less
View on Facebook
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ4ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας ΒΡΑΒΕΙΑΑ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Η κόρη και ο βρυκόλακας", παράσταση βασισμένη στη δημοτική ποίηση (Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων)Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Λεύτερο Ζευγάρι" των Ντάριο Φο & Φράνκα Ράμε (Ομάδα Θεατρική Συμπαιγνία – Ιωάννινα) Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: "Η Κερένια Κούκλα" του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου)ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Απονέμεται στη Βάλλια Ρεντούλη για την παράσταση "Η κόρη και ο βρυκόλακας" (Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων)ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΙΚΩΝ: Απονέμεται στη Βάλλια Ρεντούλη για την παράσταση "Η κόρη και ο βρυκόλακας" (Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων)ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ: Απονέμεται στη Βάσω Καρανίκα για την παράσταση "Καλή Αντάμωση" της Γωγώς Ατζολετάκη (Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας Μακρακώμης)ΒΡΑΒΕΙΟ Α΄ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ: Δεν δόθηκεΒΡΑΒΕΙΟ Α΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στην Ελευθερία Πανταζή για τον ρόλο της Γυναίκας στην παράσταση Λεύτερο Ζευγάρι" των Ντάριο Φο & Φράνκα Ράμε (Ομάδα Θεατρική Συμπαιγνία – Ιωάννινα)ΒΡΑΒΕΙΟ Β΄ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στον Διονύση Μακρή για τον ρόλο του Άντονυ Μπλερ-Μπουθ στην παράσταση "Πέρα από κάθε λογική αμφιβολία" του Τζέφρεϋ Άρτσερ (Θεατρική Ομάδα Δήμου Ιλίου Αττικής)ΒΡΑΒΕΙΟ Β΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στη Μαρία Αρχανιώτου για τον ρόλο της Κυρίας Κοντολέων στην παράσταση "Καλή Αντάμωση" της Γωγώς Ατζολετάκη (Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας Μακρακώμης)ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ: Απονέμεται στην Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων για την παράσταση "Η κόρη και ο βρυκόλακας" – Ποσοστό επί των ψηφισάντων: 51% (ακολουθεί το "Λεύτερο Ζευγάρι" των Ντάριο Φο & Φράνκα Ράμε από την Ομάδα Θεατρική Συμπαιγνία, Ιωάννινα, με 22%) ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ •Στη Χριστίνα Τσαρούχα για την ερμηνεία της στον ρόλο της Βιργινίας στην παράσταση "Η Κερένια Κούκλα" του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου)•Στον Σπύρο Βάρφη για τον ρόλο του Άντρα στην παράσταση Λεύτερο Ζευγάρι" των Ντάριο Φο & Φράνκα Ράμε (Ομάδα Θεατρική Συμπαιγνία – Ιωάννινα)•ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΝΟΛΟΥ στη Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης για την παράσταση "Λαστιχένιος κόσμος" του Βασίλειου ΦλώρουΕΠΑΙΝΟΙ•Πρωτότυπης Μουσικής στον Γιάννη Καρύγιαννη για την παράσταση "Η Κερένια Κούκλα" του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου)•Στον Δημήτρη Αντωνίου για την ερμηνεία του στον ρόλο του Επιστάτη στην παράσταση "Καλή Αντάμωση" της Γωγώς Ατζολετάκη (Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας Μακρακώμης)•Στη Ρία Σπινθουράκη για την ερμηνεία της στον ρόλο του Χατζηαβάτη στην παράσταση "Σκιών ζωντάνεμα – Ο Καραγκιόζης βγαίνει από την καραντίνα" των Κωνσταντίνου Σπηλιώτη & Ρούλας Σαλταπήδα (Εταιρεία "Προσκήνιο Πολιτισμός-Κοινωνική Ψυχαγωγία" – Ναύπλιο)• Κοστουμιών στον Μιχάλη Σδούγκο για την παράσταση "Σκιών ζωντάνεμα – Ο Καραγκιόζης βγαίνει από την καραντίνα" των Κωνσταντίνου Σπηλιώτη & Ρούλας Σαλταπήδα (Εταιρεία "Προσκήνιο Πολιτισμός-Κοινωνική Ψυχαγωγία" – Ναύπλιο)• Σκηνικής Παρουσίας στη Λουίζα Καραγιάννη για τον ρόλο της ως Κολλητήρι στην ίδια παράσταση•Ερμηνείας Τραγουδιού στη Μαίρη Κερασοπούλου για την παράσταση "Η κόρη και ο βρυκόλακας" (Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων) •Ερμηνείας Τραγουδιού στη Γεωργία Μπλάτσου για την παράσταση "Η κόρη και ο βρυκόλακας" (Πειραματική σκηνή ΔΟΠΠΑΤ Δήμου Ναυπλιέων)•Ερμηνείας Τραγουδιού στη Σίλια Καραγιάννη για την παράσταση "Η Κερένια Κούκλα" του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου) See MoreSee Less
View on Facebook
Αποσπάσματα από την παράσταση "Η Κερένια Κούκλα", του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου) See MoreSee Less
View on Facebook